Ezt olvasta már?


Mik egy sikeres webáruház ismérvei?

A címben szereplő kérdésre rávághatnánk válaszként, hogy a pénzügyileg eredményes webáruház a sikeres. Ahol van profit, ott mindenki boldog.

 

Miközben a nyereségesség feltételét nem vitatjuk, a sikeresség ennél összetettebb kérdés: hosszabb távon is fenntartható módon kell olyan eredményt elérni, ami megfelel várakozásainknak. Ehhez pedig a teljes ügymenetünket kell megvizsgálni a beszerzéstől a webshop logisztikán át az ügyfélszolgálat működéséig.

Elégedett ügyfél, elégedett eladó

A gazdasági vállalkozás sikerességének természetes alapja a pénzügyi nyereségesség. Egy-egy jó üzlet, eredményes akció úgy is hozhat jelentős bevételt, hogy a webáruház hosszabb távon nem képes megfelelni az elvárásoknak. Az elvárások pedig két oldalról is érkeznek, az eladó és a vevő oldaláról.

Az ügyfél akkor elégedett, ha elfogadható áron találja meg a számára szükséges terméket. A vásárlás folyamata átlátható és kiszámítható. A termék sérülésmentesen, a leírásnak megfelelően és a megadott időpontban érkezik meg. Probléma esetén az ügyintézés gördülékeny és az ügyfél számára elfogadható megoldással zárul.

Az eladói oldalról úgy szeretnénk sok elégedett ügyfelet, hogy a befektetett munka és tőke megtérüljön. Az ügyfél elégedettsége feltétele, de nem a valódi célja a gazdasági vállalkozásnak. Ahhoz, hogy az eladó is elégedett legyen a nap végén és ne csak az ügyfél, számos tényezőt kell megfelelően alakítani. Ezzel el is jutottunk a cím tényleges kérdéséhez, egy minden téren sikeres webáruház ismérveihez.

Megfelelően felmért piac, jól kialakított választék

Egy vállalkozás indítása a piac és a kereslet felmérésével indul. Meg kell tudnunk, hogy van-e valódi igény az általunk kínált termékre vagy szolgáltatásra? Valóban létezik-e a terméknek fizetőképes célközönsége? Ha igen, pontosan kell tudnunk azonosítani azokat a csoportokat, akik vásárlóinkká válhatnak.

Egy jó ötlet ritkán egyedi, ezért várhatóan lesznek versenytársaink. Fel kell mérni az ő ajánlataikat, erősségeiket és gyengeségeiket. Választ kell találnunk arra a kérdésre, hogy a vásárlók miért fognak hozzánk fordulni, mi az, amiben a mi ajánlatunk kedvezőbb.

A piac és a célközönség felmérése után kell kialakítanunk végleges ajánlatunkat, összeállítani termékkészletünket. Kiemelendő, hogy ez a vizsgálat nem egyszeri, hanem folyamatos feladata egy sikeres webáruháznak, hiszen így tud reagálni a piaci változásokra és a fogyasztói szokások alakulására.

Költségek felmérése, végiggondolt árképzés

A hazai piacon a megfelelő ár kialakítása döntő jelentőségű. Több árképzési modell is létezik, de egyik sem tudja nélkülözni azokat az adatokat, amiket a piac és a célközönség felmérése során szereztünk, illetve azt a számítást, amit magunkra nézve végeztünk el. Sok hazai kisvállalkozás problémája, hogy nem ismeri saját valós költségeit.

Egy termék értékesítése kapcsán rengeteg költség merül fel, nem pusztán a beszerzési ár vagy a szükségszerűen fizetendő adó. A honlap kialakítása és működtetése, a marketing, a keresőoptimalizálás, az irodai rezsiköltségek, a csomagolóanyagok ára, a raktározás és kiszállítás díjai mind-mind be kell hogy épüljenek az eladási árba. Ezek még csak az alapok, mert nem vettük figyelembe a selejtet vagy a visszáruhoz kapcsolódó költségeket, nem is beszélve a munkaerőről.

Célzott és tudatos marketing

Egy webáruház esetében végtelen mennyiségű forrás költhető el marketingre. Nincs az a termék, amit ne lehetne az interneten eladni, csak nem feltétlenül éri meg eladni. Egy webáruház döntően online marketinggel fog foglalkozni. Az e-kereskedelem előnye, hogy könnyen, földrajzi kötöttségek nélkül érhető el sok ember, hátránya, hogy sokan próbálnak itt elérni vásárlókat. A sikeres marketing a tudatosságon alapul.

Nagyon könnyű hirdetést feladni az online térben, de hatékonysága megfelelő céltudatosság nélkül elenyésző lesz. A megfelelő üzenetet kell eljuttatni egy kiválasztott célközönség számára. Nem mindenkit kell megszólítanunk, hanem csak azokat, akiknél valóban reális esély van arra, hogy vásárlóinkká váljanak.

Ismét visszakanyarodtunk célközönségünk, fogyasztóink igényeinek és lehetőségeinek ismeretéhez. Ha valakit ismerünk, könnyebb megszólítani és ajánlatot tenni egy problémájának megoldására vagy egy vágyának kielégítésére. A marketingnek rájuk kell fókuszálnia, őket kell megtalálnia.

Keresőoptimalizálás

Az online marketing egyik eszközét külön is ki kell emelni, ez pedig a keresőoptimalizálás. Az interneten a böngészők jellemzően egy keresőmotorba írt kulcsszavak alapján kapott találati oldal javaslatai alapján indulnak útnak. A keresőoptimalizálás arra törekszik, hogy a számunkra releváns kulcsszavak esetén oldalunk biztosan előkelő helyen jelenjen meg a böngésző számára.

Precíz tájékoztatás, elérhető ügyfélszolgálat

A minél precízebb, részletesebb, hasznosabb tájékoztatás a termékekről és a vásárlás menetéről mind az ügyfél, mind az eladó érdekét szolgálják. A részletes termékleírás ad választ a vásárlónak a termékkel kapcsolatban felmerült kérdéseire, miközben ugyanezen leírás szolgálhatja a keresőoptimalizálás céljait is. A világos, egyértelmű kommunikáció a vásárlás és panaszkezelés menetéről bizalmat épít a vásárlóban, miközben csökkenti az ügyfélszolgálatra befutó és megválaszolandó kérdések számát.

Kevés olyan terület van, ahol az eladó és a vásárló érdekei ennyire összeérnek, mint a tájékoztatás kérdése. A honlap készítése során így az ár mellett ez lesz a másik kiemelkedően fontos terület, amire kellő figyelmet kell szánnunk. Minden itt befektetett munka más területen könnyíthet rajtunk.

A megfelelő kommunikáció jelentősen csökkenti az ügyfélszolgálatra érkező kérdések számát, ugyanakkor az ügyfélszolgálat elérhetősége nagyban befolyásolja a vállalkozásról kialakított képet és a felé mutatott bizalmat. A vásárló számára biztonságérzetet ad, hogy problémája esetén van kihez fordulnia. Az ügyfélszolgálatnak ezért elérhetőnek és kompetensnek kell lennie.

Megfelelő technikai háttér, jól működő honlap

Ha nem működik megfelelően a webáruház, lassú, nem reszponzív, felugró ablakok keserítik a vásárlók életét, nem működő linkek vannak rajta, nem töltődnek be a képek, nem szűrhetőek jól a termékek és nem átlátható a felülete akkor egyszerűen bezárják az internetes ablakot a látogatók. Ugyanígy várható a kosár elhagyása is abban az esetben, ha nincsen számukra kedvező fizetési vagy szállítási mód vagy ezek ára nem logikus vagy túl magas.

A webáruház felületét profi módon kell kialakítani és működtetni is.

Automatizált ügymenet

A sikeresség felé vezető úton a profizmus egyik lépcsőfoka az automatizált ügymenetek elterjedése napi munkavégzésünkben. Automatizáltnak azokat a folyamatokat tekintjük, amik kiszámítható módon, külső döntés meghozatala nélkül zajlanak. Az automatizált folyamatok nem csak gyorsítják a munkavégzést, de pontosabbá és ellenőrizhetővé is teszik azt.

A rendelés befutásakor megadott módon indul el a teljesítés és frissül a készletnyilvántartás. Fizetés érkezésekor automatikusan készül el és kerül kiküldésre a számla. A teljesítés lépcsőfokairól mindig ugyanakkor és ugyanúgy kap értesítést a vásárló. Számtalan példát írhatnánk még. A folyamatok belső automatizálása lehet az előfeltétele egyes tevékenységek kiszervezéséhez.

Kiszervezett tevékenységei minden webáruháznak vannak, a kérdés csak az, hogy milyen területeken. A kiszállítást kevesen végzik maguk és a webshop motort is jellemzően egy szolgáltatótól béreljük. A kiszervezés más területeken is megjelenhet, ami általában a hatékonyság növekedésével jár együtt. A kiszervezés nem csak azt jelenti, hogy valamivel ezentúl nem házon belül foglalkozunk, hanem azt is, hogy az adott területtel arra szakosodott, hozzáértő profik foglalkoznak a továbbiakban.

Profi teljesítés

A webáruházak tevékenysége nem csak az online térben zajlik és ez bizony sokszor okoz problémát. A megrendelt terméket fizikailag is el kell juttatnunk a vásárlóhoz, előtte pedig azt be kellett szereznünk és valahol tárolnunk. Hiába megy minden zökkenőmentesen az interneten, ha ezután nem tudjuk az elvárásokat ténylegesen kielégíteni: lassan, késve, pontatlanul, hiányosan vagy sérülten érkező csomagok nagy eséllyel kerülnek vissza hozzánk. Ez nem csak a bevétel elmaradását, hanem többlet munkát és költséget is okoz.

Elmondható, hogy az e-kereskedők ritkán tudják megfelelő minőségben és költséghatékonyan ellátni a webáruházak logisztikai feladatait. A logisztika saját kézben tartása idő után a sikeresség gátjává válik. Éppen ezért a kiszervezett webshop logisztikát (fulfillment) is tekinthetjük a sikeresség egyik ismérvének.







0


Ön szerint esélyes a Tisza Párt a Fidesz leváltására?




0
0

hírek innen, onnan

Ebbe soha ne csomagold az ételt: sokkoló, mit árultak el a tudósok

Miért veszélyesek bizonyos tárolóanyagok az ételek számára?

Csak ezt a két dolgot építsd be a rutinodba: villámgyorsan visszafiatalodik a bőröd

Hogyan őrizhetjük meg bőrünk feszességét? Két bevált módszer segíthet!

Lehet, hogy ezért alszol rosszul: nem is gondolnád, mi történik, ha nem csinálod ezt meg rendszeresen

Láthatatlan világ az ágyunkban: miért fontos az ágynemű higiéniája?

Marokszámra kellene enni télen: csökkenti a vércukorszintet, kipucolja a beleket

Ha beköszönt a tél, jön a sütőtök-szezon – krémleves, sütve, pürének, minden formában imádjuk.

Kielemezték, mikor és hogyan töltik a magyarok az elektromos autókat

A elektromos autók töltése ma már nem külön program: a munkahelyen, bevásárlás vagy ügyintézés közbeni megállások adják az...

Videó: Ilyen, amikor a kéménybe szorult, tetőtől talpig kormos bagoly fürdik

Egy pomázi lakos hívta ki a tűzoltókat, hogy mentsék ki a madarat. Végül az akció sikeres volt, és a madarat a szentendrei állatkert...

Amikor a máj segítségért kiált, nincs is jobb: ez a gyógynövény valóban megvédi a károsodástól

A májad csendben dolgozik érted nap mint nap: méregtelenít, tápanyagokat raktároz, támogatja az immunrendszert. Éppen ezért sokszor csak...

Már nem a 36,6 °C az átlagos testhő, elmondták a tudósok: Ez az új átlag

Már nem 36,6 °C az átlagos testhőmérséklet – Miért lettünk „hűvösebbek”?

Robbie Keane a videóbírót hibáztatta, aztán a Fradi játékosait dicsérte agyon

A Ferencváros edzője büszke a játékosaira, amiért továbbra is veretlenek az Európa-ligában.

0

Sport

„Kaptuk a pofonokat, és semmi nem járt érte” – a vb-vereség után a bírók is reflektorfénybe kerültek

A szakértő Danyi Gábor szerint a világbajnoki hetedik hely visszalépés.

Kimondták: Fel kell jutnia az egyik legnagyobb magyar vidéki fellegvárnak

A jelenleg NB III-as Haladásnál a következő szezon elsődleges célja a feljutás - ennek megfelelően igazolnának is.

Hertha: Dárdai visszatérhet a kínos vereség után

A Magdeburg elleni 2-0-s vereséget követően két fontos játékos, Kennet Eichhorn és Dárdai Márton újra csatlakozott a Hertha BSC edzéséhez.

Mocskosul nagy gólt rúgott a Bajnokok Ligájában a listavezető támadója

Az Arsenal támadója szerezte a forduló gólját a Bajnokok Ligájában.

Így nullázta le egy 28 éves baszk a világ legjobb futballcsaptát

Sokan azt vallják, nincs jobb kapus Unai Simónnál.

„Olcsón megúsztuk” – kíméletlen dán őszinteség, ami a magyaroknak is nagyon fáj

A magyar játékosok Golovin Vlagyimir szövetségi kapitánnyal az élen viszont a játékvezetőket hibáztatják a kiesésért.

„Hogy lehet ilyen szinten megengedni?” – teljesen kiakadt a magyar válogatott játékosa + videó

Szemerey Zsófi lapunknak azt is elmondta, miért került összetűzésébe egyik holland klubtársával.

Rekordbeállítás az éjszaka, továbbra is félelmetes tempóban menetel a címvédő

Felmerülhet a legendás Golden State Warriors szezoncsúcsának megdöntése is.

NB I: Nyomoz a rendőrség a Nyíregyháza-Debrecen meccset követően

A klub felajánlotta a segítségét a családnak.

Varga Barnabás magától mondott le a 11-esekről: "Keane nem mondta, hogy ne rúgjam"

A Fradi csatára szerint már a nemzetközi porondon is képesek dominálni.

A Manchester City a Bernabéuban verte meg a Real Madridot

Kikapott otthon a Real Madrid. Lehet, hogy ez volt Xabi Alonso utolsó dobása.

0
0

Bulvár

A rendeletet aláírták. 65-91 éves nyugdíjasok készüljetek.

A képviselők a kormány előterjesztését egyhangúlag, 181 igen szavazattal támogatták.

Kapu Tibor és ez a magyar énekesnő álompárt alkot: a kommentelők összeboronálják őket

Szerinted is tökéletesen összeillenek? A rajongók már kombinálnak, mi lehet köztük.

Őrületes botrány a Covid-vakcinák körül: iszonyú, végzetes mellékhatásra bukkantak

Egy új biztonsági felülvizsgálatra szánták el magukat, hogy feltérképezzék, van-e összefüggés bizonyos halálozások és a koronavírus elleni oltóanyagok közt.

Hadházy: Orbánék megvennék az RTL-t, ez lehet az előjáték

Első lépésben 54 milliárdot csoportosítottak át, hogy megvásárolják Jászai Gellért egyik cégét.

Nagyot zuhant a forint az Orbán Viktor köztársasági elnöki ambícióit latolgató hírre

Derült égből villámcsapásként érkezett a forintesés.

Az életéért küzd a Miss Universe versenyző: Gabi a színpadról zuhant a mélybe - Videó

Agyvérzés és más sérülések után küzd az életéért a fiatal szépségkirálynő-jelölt, aki a Miss Universe előselejtezőjén zuhant le a színpadról. Videóra vették.

Gyászol a magyar város, elhunyt a legendás onkológus

Tragikus hirtelenséggel, 62 éves korában elhunyt dr. Kispál Mihály Csaba főorvos, aki onkológusként életét a gyógyításnak szentelte. Halála nagy veszteség Szentes és a térség egészségügyi közössége számár

Kész a mesterterv: így léptetné ki az USA Magyarországot az Európai Unióból

Az Egyesült Államok új nemzetbiztonsági stratégiájának titkos változata az Európai Unió gyengítését és nacionalista pártok támogatását szorgalmazza.

50 felett sose viseld ezt az 5 téli ruhadarabot - Öregítenek, kövérítenek és ódivatúak

Öt téli ruhadarab, amit ötven felett jobb kerülni, ha csinos, fiatalos és divatos összhatást szeretnél elérni a szetteddel.

Vége az ingyenes gurulásnak: kilométeradó jön a villanyautókra

A brit kormány 2028-tól megtett úttal arányos közlekedési adót vezet be az elektromos autókra. A megtett távolság után fizetendő díj a villanyautózás új korszakának előszobája lehet, miközben komoly ellenérzé

0