Ezt olvasta már?


Mik egy sikeres webáruház ismérvei?

A címben szereplő kérdésre rávághatnánk válaszként, hogy a pénzügyileg eredményes webáruház a sikeres. Ahol van profit, ott mindenki boldog.

 

Miközben a nyereségesség feltételét nem vitatjuk, a sikeresség ennél összetettebb kérdés: hosszabb távon is fenntartható módon kell olyan eredményt elérni, ami megfelel várakozásainknak. Ehhez pedig a teljes ügymenetünket kell megvizsgálni a beszerzéstől a webshop logisztikán át az ügyfélszolgálat működéséig.

Elégedett ügyfél, elégedett eladó

A gazdasági vállalkozás sikerességének természetes alapja a pénzügyi nyereségesség. Egy-egy jó üzlet, eredményes akció úgy is hozhat jelentős bevételt, hogy a webáruház hosszabb távon nem képes megfelelni az elvárásoknak. Az elvárások pedig két oldalról is érkeznek, az eladó és a vevő oldaláról.

Az ügyfél akkor elégedett, ha elfogadható áron találja meg a számára szükséges terméket. A vásárlás folyamata átlátható és kiszámítható. A termék sérülésmentesen, a leírásnak megfelelően és a megadott időpontban érkezik meg. Probléma esetén az ügyintézés gördülékeny és az ügyfél számára elfogadható megoldással zárul.

Az eladói oldalról úgy szeretnénk sok elégedett ügyfelet, hogy a befektetett munka és tőke megtérüljön. Az ügyfél elégedettsége feltétele, de nem a valódi célja a gazdasági vállalkozásnak. Ahhoz, hogy az eladó is elégedett legyen a nap végén és ne csak az ügyfél, számos tényezőt kell megfelelően alakítani. Ezzel el is jutottunk a cím tényleges kérdéséhez, egy minden téren sikeres webáruház ismérveihez.

Megfelelően felmért piac, jól kialakított választék

Egy vállalkozás indítása a piac és a kereslet felmérésével indul. Meg kell tudnunk, hogy van-e valódi igény az általunk kínált termékre vagy szolgáltatásra? Valóban létezik-e a terméknek fizetőképes célközönsége? Ha igen, pontosan kell tudnunk azonosítani azokat a csoportokat, akik vásárlóinkká válhatnak.

Egy jó ötlet ritkán egyedi, ezért várhatóan lesznek versenytársaink. Fel kell mérni az ő ajánlataikat, erősségeiket és gyengeségeiket. Választ kell találnunk arra a kérdésre, hogy a vásárlók miért fognak hozzánk fordulni, mi az, amiben a mi ajánlatunk kedvezőbb.

A piac és a célközönség felmérése után kell kialakítanunk végleges ajánlatunkat, összeállítani termékkészletünket. Kiemelendő, hogy ez a vizsgálat nem egyszeri, hanem folyamatos feladata egy sikeres webáruháznak, hiszen így tud reagálni a piaci változásokra és a fogyasztói szokások alakulására.

Költségek felmérése, végiggondolt árképzés

A hazai piacon a megfelelő ár kialakítása döntő jelentőségű. Több árképzési modell is létezik, de egyik sem tudja nélkülözni azokat az adatokat, amiket a piac és a célközönség felmérése során szereztünk, illetve azt a számítást, amit magunkra nézve végeztünk el. Sok hazai kisvállalkozás problémája, hogy nem ismeri saját valós költségeit.

Egy termék értékesítése kapcsán rengeteg költség merül fel, nem pusztán a beszerzési ár vagy a szükségszerűen fizetendő adó. A honlap kialakítása és működtetése, a marketing, a keresőoptimalizálás, az irodai rezsiköltségek, a csomagolóanyagok ára, a raktározás és kiszállítás díjai mind-mind be kell hogy épüljenek az eladási árba. Ezek még csak az alapok, mert nem vettük figyelembe a selejtet vagy a visszáruhoz kapcsolódó költségeket, nem is beszélve a munkaerőről.

Célzott és tudatos marketing

Egy webáruház esetében végtelen mennyiségű forrás költhető el marketingre. Nincs az a termék, amit ne lehetne az interneten eladni, csak nem feltétlenül éri meg eladni. Egy webáruház döntően online marketinggel fog foglalkozni. Az e-kereskedelem előnye, hogy könnyen, földrajzi kötöttségek nélkül érhető el sok ember, hátránya, hogy sokan próbálnak itt elérni vásárlókat. A sikeres marketing a tudatosságon alapul.

Nagyon könnyű hirdetést feladni az online térben, de hatékonysága megfelelő céltudatosság nélkül elenyésző lesz. A megfelelő üzenetet kell eljuttatni egy kiválasztott célközönség számára. Nem mindenkit kell megszólítanunk, hanem csak azokat, akiknél valóban reális esély van arra, hogy vásárlóinkká váljanak.

Ismét visszakanyarodtunk célközönségünk, fogyasztóink igényeinek és lehetőségeinek ismeretéhez. Ha valakit ismerünk, könnyebb megszólítani és ajánlatot tenni egy problémájának megoldására vagy egy vágyának kielégítésére. A marketingnek rájuk kell fókuszálnia, őket kell megtalálnia.

Keresőoptimalizálás

Az online marketing egyik eszközét külön is ki kell emelni, ez pedig a keresőoptimalizálás. Az interneten a böngészők jellemzően egy keresőmotorba írt kulcsszavak alapján kapott találati oldal javaslatai alapján indulnak útnak. A keresőoptimalizálás arra törekszik, hogy a számunkra releváns kulcsszavak esetén oldalunk biztosan előkelő helyen jelenjen meg a böngésző számára.

Precíz tájékoztatás, elérhető ügyfélszolgálat

A minél precízebb, részletesebb, hasznosabb tájékoztatás a termékekről és a vásárlás menetéről mind az ügyfél, mind az eladó érdekét szolgálják. A részletes termékleírás ad választ a vásárlónak a termékkel kapcsolatban felmerült kérdéseire, miközben ugyanezen leírás szolgálhatja a keresőoptimalizálás céljait is. A világos, egyértelmű kommunikáció a vásárlás és panaszkezelés menetéről bizalmat épít a vásárlóban, miközben csökkenti az ügyfélszolgálatra befutó és megválaszolandó kérdések számát.

Kevés olyan terület van, ahol az eladó és a vásárló érdekei ennyire összeérnek, mint a tájékoztatás kérdése. A honlap készítése során így az ár mellett ez lesz a másik kiemelkedően fontos terület, amire kellő figyelmet kell szánnunk. Minden itt befektetett munka más területen könnyíthet rajtunk.

A megfelelő kommunikáció jelentősen csökkenti az ügyfélszolgálatra érkező kérdések számát, ugyanakkor az ügyfélszolgálat elérhetősége nagyban befolyásolja a vállalkozásról kialakított képet és a felé mutatott bizalmat. A vásárló számára biztonságérzetet ad, hogy problémája esetén van kihez fordulnia. Az ügyfélszolgálatnak ezért elérhetőnek és kompetensnek kell lennie.

Megfelelő technikai háttér, jól működő honlap

Ha nem működik megfelelően a webáruház, lassú, nem reszponzív, felugró ablakok keserítik a vásárlók életét, nem működő linkek vannak rajta, nem töltődnek be a képek, nem szűrhetőek jól a termékek és nem átlátható a felülete akkor egyszerűen bezárják az internetes ablakot a látogatók. Ugyanígy várható a kosár elhagyása is abban az esetben, ha nincsen számukra kedvező fizetési vagy szállítási mód vagy ezek ára nem logikus vagy túl magas.

A webáruház felületét profi módon kell kialakítani és működtetni is.

Automatizált ügymenet

A sikeresség felé vezető úton a profizmus egyik lépcsőfoka az automatizált ügymenetek elterjedése napi munkavégzésünkben. Automatizáltnak azokat a folyamatokat tekintjük, amik kiszámítható módon, külső döntés meghozatala nélkül zajlanak. Az automatizált folyamatok nem csak gyorsítják a munkavégzést, de pontosabbá és ellenőrizhetővé is teszik azt.

A rendelés befutásakor megadott módon indul el a teljesítés és frissül a készletnyilvántartás. Fizetés érkezésekor automatikusan készül el és kerül kiküldésre a számla. A teljesítés lépcsőfokairól mindig ugyanakkor és ugyanúgy kap értesítést a vásárló. Számtalan példát írhatnánk még. A folyamatok belső automatizálása lehet az előfeltétele egyes tevékenységek kiszervezéséhez.

Kiszervezett tevékenységei minden webáruháznak vannak, a kérdés csak az, hogy milyen területeken. A kiszállítást kevesen végzik maguk és a webshop motort is jellemzően egy szolgáltatótól béreljük. A kiszervezés más területeken is megjelenhet, ami általában a hatékonyság növekedésével jár együtt. A kiszervezés nem csak azt jelenti, hogy valamivel ezentúl nem házon belül foglalkozunk, hanem azt is, hogy az adott területtel arra szakosodott, hozzáértő profik foglalkoznak a továbbiakban.

Profi teljesítés

A webáruházak tevékenysége nem csak az online térben zajlik és ez bizony sokszor okoz problémát. A megrendelt terméket fizikailag is el kell juttatnunk a vásárlóhoz, előtte pedig azt be kellett szereznünk és valahol tárolnunk. Hiába megy minden zökkenőmentesen az interneten, ha ezután nem tudjuk az elvárásokat ténylegesen kielégíteni: lassan, késve, pontatlanul, hiányosan vagy sérülten érkező csomagok nagy eséllyel kerülnek vissza hozzánk. Ez nem csak a bevétel elmaradását, hanem többlet munkát és költséget is okoz.

Elmondható, hogy az e-kereskedők ritkán tudják megfelelő minőségben és költséghatékonyan ellátni a webáruházak logisztikai feladatait. A logisztika saját kézben tartása idő után a sikeresség gátjává válik. Éppen ezért a kiszervezett webshop logisztikát (fulfillment) is tekinthetjük a sikeresség egyik ismérvének.







0


Ön szerint esélyes a Tisza Párt a Fidesz leváltására?




0
0

hírek innen, onnan

Súlyosan megsérült egy olajvezeték Berlin közelében

A szabotázs lehetőségét már most ki lehet zárni.

A cseh elnök szerint Prágának továbbra is támogatnia kell Ukrajnát

Csehországnak továbbra is támogatnia kellene Ukrajnát, mégpedig nemcsak ideológia, hanem gyakorlati okok miatt is – jelentette ki Petr...

Megvan a döntés, van öröm a nyugdíjasoknál. Háromszor érkezi a nagyobb pénz

Háromszor érkezik nagyobb összeg a nyugdíjasoknak.

Nyomozás indult a XIII. kerületi tömeges ételmérgezés ügyében

November elején több száz óvodás és iskolás lett rosszul Angyalföldön.

Kiderült, hogy mi lesz a DPK-s országjárás nagy dobása Szegeden

A hétvégén Kecskemétre érkezik a politikai karaván, de már gőzerővel készülnek a jövő hétvégi, szegedi évadzáróra. Orbán Viktor...

Budapest, Szőlő utca 60. - Feketeország 2025-ben

A Budapesti Javítóintézetben játszódó történetünk szereplői sajnos nem kitalált alakok, mindennemű egyezésük a mai magyarországi...

Kényelmes, de veszélyes lehet a mesterséges intelligencia használata

A túlzott használata komoly kockázatokat rejt.

Videón, ahogy az ukrán vízi drónok egy újabb orosz olajszállító tankert rongálnak meg a Fekete-tengeren

Az orosz árnyékflottához tartozó tanker a Comore-szigetek zászlaja alatt hajózott és az oroszországi Novorosszijsz kikötőjébe tartott.

"Maguknak semmi szégyenérzete nincs?" – Parázs vita alakult ki a parlamentben, Szabó Tímeát kizárták az ülésről

Kiabálás, folyamatos közbeszólások és végül kizárás – feszült hangulat uralta az Országgyűlés szerdai rendkívüli ülését,...

0

Sport

Capello a Liverpool büntetőjéről: Botrányos, ilyet nem lehet megadni

Az olasz edzőlegenda, Fabio Capello a Sky Sport kommentátoraként dolgozott az Inter–Liverpool BL-mérkőzésen, melyet Szoboszlai góljával 1–0-ra nyert a vendégcsapat. Capello nem volt elégedett a játékvezetéssel.

Szoboszlai Dominikot trónra emeli az angol média, szinte minden újságnál ő a meccs embere

Micsoda játékos! Ráadásul már a magyar válogatott csapatkapitánya a Liverpool legeredményesebb futballistája.

Drogkartellt működtet az olimpikon, ő az új Pablo Escobar

A többek között gyilkosságok miatt is körözött gengszterre 15 millió dolláros vérdíjat tűztek ki.

Szalah hiányában Szoboszlai büntetője döntött, a Liverpool ismét nyert a BL-ben

Három ponttal zárta milánói túráját a Liverpool, amely Szoboszlai Dominik büntetőjével győzte le 1–0-ra a 2024-2025-ös idény BL-döntősét.

A hollandok a magyarok helyett máris a hanyag és megdöbbent norvégokra készülnek

A skandinávok kapitánya messze nem volt annyira elragadtatva, mint játékosai.

Az UEFA és Slot is méltatta Szoboszlait, aki meg is szólalt a győztes BL-gólja után

A Liverpool vezetőedzője a magyar válogatottat is szóba hozta az Inter elleni siker után.

Thierry Henry tökéletesen összefoglalta, miért elfogadhatatlan Mo Szalah viselkedése

Továbbra is Mo Szalah helyzete és viselkedése a téma a Liverpoolnál.

Szoboszlai Dominik lőtte a BL-rangadó győztes gólját

Egy nem túl izgalmas meccsen a legvégén tizenegyest kapott a Liverpool a tavalyi döntős Inter otthonában. Szoboszlai Dominik magabiztosan berúgta a büntetőt.

Carragher nem tudta türtőztetni magát, majd ő is szóvá tette Szoboszlai tizenegyesét

A Szalah-t kritizáló exliverpooli játékos egy ember miatt kiemelten örül a győzelemnek.

Hansi Flick elmagyarázta, miért cserélte le Lamine Yamalt

Hansi Flick, a Barcelona vezetőedzője az Eintracht Frankfurt elleni 2–1-es BL-győzelmet követő sajtótájékoztatón elmondta, miért cserélte le Lamine Yamalt.

A Barca sztárja Izraelben keres megoldást a mentális problémáira

Ronald Araújo, a Barcelona védője, lépéseket tesz mentális egyensúlyának helyreállítása és a normális kerékvágásba való visszatérés érdekében, mind személyes életében, mind sportolói kötelezettségei ter

0
0

Bulvár

Meghalt Balázs Péter

Szerda reggel örökre elaludt Balázs Péter Kossuth- és Jászai Mari-díjas magyar színművész – közölte a szolnoki Szigligeti Színház közösségi oldalán a szomorú hírt.

„Vérig sértett, gyűlölködő ember”: Nagy Ervinbe a magyar énekes páros lábbal szállt bele

Pataky Attila célkeresztjébe most Nagy Ervin került, vitriolos szavakkal illette a színészt.

Végleg betelt a pohár, Meghan őrjöng: a hercegné elválik Harrytől, ha férje nem tartja be felesége ultimátumát

Egyre több jel mutat arra, hogy a sussexi pár kapcsolata korántsem olyan harmonikus, mint amilyennek kívülről látszik. Most egy olyan pletyka kapott szárnyra, amely szerint Meghan egy mindent eldöntő ultimátumot adott f

Pottyondy Edina: A jó k.rva anyjukat! Sikerült az erőszaktevő strici után találni egy szadista agresszort

A közéleti influenszer a Szőlő utcai botrányra reagált. Szerinte az államra bízott kiskorúakat verik és erőszakolják, a kormány pedig csak lapít. Úgy véli, a Fideszt csak a „Zsolt bácsi-ügy” érdekelte, mert

A nadrág, ami átveszi a farmer helyét idén télen – kényelmesebb és praktikusabb

Ha kifinomult, melegebb és sokoldalúbb alternatívát keresel a farmer helyett, ez nadrág az idei szezon legpraktikusabb befektetése.

0