Ezt olvasta már?


Mik egy sikeres webáruház ismérvei?

A címben szereplő kérdésre rávághatnánk válaszként, hogy a pénzügyileg eredményes webáruház a sikeres. Ahol van profit, ott mindenki boldog.

 

Miközben a nyereségesség feltételét nem vitatjuk, a sikeresség ennél összetettebb kérdés: hosszabb távon is fenntartható módon kell olyan eredményt elérni, ami megfelel várakozásainknak. Ehhez pedig a teljes ügymenetünket kell megvizsgálni a beszerzéstől a webshop logisztikán át az ügyfélszolgálat működéséig.

Elégedett ügyfél, elégedett eladó

A gazdasági vállalkozás sikerességének természetes alapja a pénzügyi nyereségesség. Egy-egy jó üzlet, eredményes akció úgy is hozhat jelentős bevételt, hogy a webáruház hosszabb távon nem képes megfelelni az elvárásoknak. Az elvárások pedig két oldalról is érkeznek, az eladó és a vevő oldaláról.

Az ügyfél akkor elégedett, ha elfogadható áron találja meg a számára szükséges terméket. A vásárlás folyamata átlátható és kiszámítható. A termék sérülésmentesen, a leírásnak megfelelően és a megadott időpontban érkezik meg. Probléma esetén az ügyintézés gördülékeny és az ügyfél számára elfogadható megoldással zárul.

Az eladói oldalról úgy szeretnénk sok elégedett ügyfelet, hogy a befektetett munka és tőke megtérüljön. Az ügyfél elégedettsége feltétele, de nem a valódi célja a gazdasági vállalkozásnak. Ahhoz, hogy az eladó is elégedett legyen a nap végén és ne csak az ügyfél, számos tényezőt kell megfelelően alakítani. Ezzel el is jutottunk a cím tényleges kérdéséhez, egy minden téren sikeres webáruház ismérveihez.

Megfelelően felmért piac, jól kialakított választék

Egy vállalkozás indítása a piac és a kereslet felmérésével indul. Meg kell tudnunk, hogy van-e valódi igény az általunk kínált termékre vagy szolgáltatásra? Valóban létezik-e a terméknek fizetőképes célközönsége? Ha igen, pontosan kell tudnunk azonosítani azokat a csoportokat, akik vásárlóinkká válhatnak.

Egy jó ötlet ritkán egyedi, ezért várhatóan lesznek versenytársaink. Fel kell mérni az ő ajánlataikat, erősségeiket és gyengeségeiket. Választ kell találnunk arra a kérdésre, hogy a vásárlók miért fognak hozzánk fordulni, mi az, amiben a mi ajánlatunk kedvezőbb.

A piac és a célközönség felmérése után kell kialakítanunk végleges ajánlatunkat, összeállítani termékkészletünket. Kiemelendő, hogy ez a vizsgálat nem egyszeri, hanem folyamatos feladata egy sikeres webáruháznak, hiszen így tud reagálni a piaci változásokra és a fogyasztói szokások alakulására.

Költségek felmérése, végiggondolt árképzés

A hazai piacon a megfelelő ár kialakítása döntő jelentőségű. Több árképzési modell is létezik, de egyik sem tudja nélkülözni azokat az adatokat, amiket a piac és a célközönség felmérése során szereztünk, illetve azt a számítást, amit magunkra nézve végeztünk el. Sok hazai kisvállalkozás problémája, hogy nem ismeri saját valós költségeit.

Egy termék értékesítése kapcsán rengeteg költség merül fel, nem pusztán a beszerzési ár vagy a szükségszerűen fizetendő adó. A honlap kialakítása és működtetése, a marketing, a keresőoptimalizálás, az irodai rezsiköltségek, a csomagolóanyagok ára, a raktározás és kiszállítás díjai mind-mind be kell hogy épüljenek az eladási árba. Ezek még csak az alapok, mert nem vettük figyelembe a selejtet vagy a visszáruhoz kapcsolódó költségeket, nem is beszélve a munkaerőről.

Célzott és tudatos marketing

Egy webáruház esetében végtelen mennyiségű forrás költhető el marketingre. Nincs az a termék, amit ne lehetne az interneten eladni, csak nem feltétlenül éri meg eladni. Egy webáruház döntően online marketinggel fog foglalkozni. Az e-kereskedelem előnye, hogy könnyen, földrajzi kötöttségek nélkül érhető el sok ember, hátránya, hogy sokan próbálnak itt elérni vásárlókat. A sikeres marketing a tudatosságon alapul.

Nagyon könnyű hirdetést feladni az online térben, de hatékonysága megfelelő céltudatosság nélkül elenyésző lesz. A megfelelő üzenetet kell eljuttatni egy kiválasztott célközönség számára. Nem mindenkit kell megszólítanunk, hanem csak azokat, akiknél valóban reális esély van arra, hogy vásárlóinkká váljanak.

Ismét visszakanyarodtunk célközönségünk, fogyasztóink igényeinek és lehetőségeinek ismeretéhez. Ha valakit ismerünk, könnyebb megszólítani és ajánlatot tenni egy problémájának megoldására vagy egy vágyának kielégítésére. A marketingnek rájuk kell fókuszálnia, őket kell megtalálnia.

Keresőoptimalizálás

Az online marketing egyik eszközét külön is ki kell emelni, ez pedig a keresőoptimalizálás. Az interneten a böngészők jellemzően egy keresőmotorba írt kulcsszavak alapján kapott találati oldal javaslatai alapján indulnak útnak. A keresőoptimalizálás arra törekszik, hogy a számunkra releváns kulcsszavak esetén oldalunk biztosan előkelő helyen jelenjen meg a böngésző számára.

Precíz tájékoztatás, elérhető ügyfélszolgálat

A minél precízebb, részletesebb, hasznosabb tájékoztatás a termékekről és a vásárlás menetéről mind az ügyfél, mind az eladó érdekét szolgálják. A részletes termékleírás ad választ a vásárlónak a termékkel kapcsolatban felmerült kérdéseire, miközben ugyanezen leírás szolgálhatja a keresőoptimalizálás céljait is. A világos, egyértelmű kommunikáció a vásárlás és panaszkezelés menetéről bizalmat épít a vásárlóban, miközben csökkenti az ügyfélszolgálatra befutó és megválaszolandó kérdések számát.

Kevés olyan terület van, ahol az eladó és a vásárló érdekei ennyire összeérnek, mint a tájékoztatás kérdése. A honlap készítése során így az ár mellett ez lesz a másik kiemelkedően fontos terület, amire kellő figyelmet kell szánnunk. Minden itt befektetett munka más területen könnyíthet rajtunk.

A megfelelő kommunikáció jelentősen csökkenti az ügyfélszolgálatra érkező kérdések számát, ugyanakkor az ügyfélszolgálat elérhetősége nagyban befolyásolja a vállalkozásról kialakított képet és a felé mutatott bizalmat. A vásárló számára biztonságérzetet ad, hogy problémája esetén van kihez fordulnia. Az ügyfélszolgálatnak ezért elérhetőnek és kompetensnek kell lennie.

Megfelelő technikai háttér, jól működő honlap

Ha nem működik megfelelően a webáruház, lassú, nem reszponzív, felugró ablakok keserítik a vásárlók életét, nem működő linkek vannak rajta, nem töltődnek be a képek, nem szűrhetőek jól a termékek és nem átlátható a felülete akkor egyszerűen bezárják az internetes ablakot a látogatók. Ugyanígy várható a kosár elhagyása is abban az esetben, ha nincsen számukra kedvező fizetési vagy szállítási mód vagy ezek ára nem logikus vagy túl magas.

A webáruház felületét profi módon kell kialakítani és működtetni is.

Automatizált ügymenet

A sikeresség felé vezető úton a profizmus egyik lépcsőfoka az automatizált ügymenetek elterjedése napi munkavégzésünkben. Automatizáltnak azokat a folyamatokat tekintjük, amik kiszámítható módon, külső döntés meghozatala nélkül zajlanak. Az automatizált folyamatok nem csak gyorsítják a munkavégzést, de pontosabbá és ellenőrizhetővé is teszik azt.

A rendelés befutásakor megadott módon indul el a teljesítés és frissül a készletnyilvántartás. Fizetés érkezésekor automatikusan készül el és kerül kiküldésre a számla. A teljesítés lépcsőfokairól mindig ugyanakkor és ugyanúgy kap értesítést a vásárló. Számtalan példát írhatnánk még. A folyamatok belső automatizálása lehet az előfeltétele egyes tevékenységek kiszervezéséhez.

Kiszervezett tevékenységei minden webáruháznak vannak, a kérdés csak az, hogy milyen területeken. A kiszállítást kevesen végzik maguk és a webshop motort is jellemzően egy szolgáltatótól béreljük. A kiszervezés más területeken is megjelenhet, ami általában a hatékonyság növekedésével jár együtt. A kiszervezés nem csak azt jelenti, hogy valamivel ezentúl nem házon belül foglalkozunk, hanem azt is, hogy az adott területtel arra szakosodott, hozzáértő profik foglalkoznak a továbbiakban.

Profi teljesítés

A webáruházak tevékenysége nem csak az online térben zajlik és ez bizony sokszor okoz problémát. A megrendelt terméket fizikailag is el kell juttatnunk a vásárlóhoz, előtte pedig azt be kellett szereznünk és valahol tárolnunk. Hiába megy minden zökkenőmentesen az interneten, ha ezután nem tudjuk az elvárásokat ténylegesen kielégíteni: lassan, késve, pontatlanul, hiányosan vagy sérülten érkező csomagok nagy eséllyel kerülnek vissza hozzánk. Ez nem csak a bevétel elmaradását, hanem többlet munkát és költséget is okoz.

Elmondható, hogy az e-kereskedők ritkán tudják megfelelő minőségben és költséghatékonyan ellátni a webáruházak logisztikai feladatait. A logisztika saját kézben tartása idő után a sikeresség gátjává válik. Éppen ezért a kiszervezett webshop logisztikát (fulfillment) is tekinthetjük a sikeresség egyik ismérvének.







0


Ön szerint esélyes a Tisza Párt a Fidesz leváltására?




0
0

hírek innen, onnan

Nem 2, nem 2,5: ez az ideális guminyomás télen az abroncsokban, hogy kevesebbet fogyasszon az autód

A hideg beköszöntével nemcsak a hólánc vagy a fagyálló miatt érdemes átnézni az autót, hanem a guminyomással is érdemes foglalkozni....

Holnap estétől helyreáll a kerozinszállítás a Liszt Ferenc Repülőtéren

A Budapest Airport október 22-én arról tájékoztatott, hogy az ellátási láncban jelentkező fennakadások miatt átmenetileg kevesebb...

Kiderültek a csodadrón titkai

Az orosz Orion az Sz–8000 Banderol cirkálórakéta hordozóplatformjaként is szolgál. Orosz körökben Bayraktar-gyilkosként...

Sulyok Tamás közbenjárt a kenyai repülőbaleset áldozataiért – Az elnök ígéretet tett neki

Sulyok Tamás köztársasági elnök találkozott kenyai kollégájával, William Rutóval a múlt heti repülőgép-szerencsétlenség után,...

Magyar Péter: fideszes adatlopás, fenyegetések és listázások miatt tegyenek feljelentést a rendőrségen

Valamint azt is írta, hogy az érintettek forduljanak a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatósághoz, mert a NAIH vezetője,...

Miközben az energetikai fejeseink Washingtonban járnak, még jobban egymásnak esett a Mol és a Janaf

Tovább eszkalálódik a horvát-magyar olajügy, aminek az egyik kirobbantója az Egyesült Államok orosz olajvállalatok ellen hozott...

A Fidesznek sem jó, hogy kiszivárogtak a Tisza-adatok – állítja a politikai elemző

Novák Zoltán lesz a vendége csütörtök este az ATV Tükör című műsorának: a politikai elemző meglepő véleményen van a Tisza Párt...

Ehető ez a termés – ki gondolta volna?

A te utcádban is valószínűleg van egy, mégsem ismered az ostorfa meglepő titkát.

Hivatalos bejelentés érkezett a hazai Covid-helyzetről

A Nemzeti Népegészségügyi és Gyógyszerészeti Központ (Nngyk) legfrissebb adatai szerint a koronavírus örökítőanyagának...

Ezek a színek eltűnnek 2026-ban – búcsú a biztonságos palettától

2026 a lakberendezésben a meleg tónusok, természetes anyagok és fényes terek éve lesz. A neutrális, biztonságos paletták ideje lejár: a...

0

Sport

Arsene Wenger: Wirtz tönkretette a Liverpool középpályáját

Florian Wirtz volt a nyár nagy átigazolási sztorija, amikor 125 millió euróért cserébe a Bayer Leverkusentől a Liverpoolhoz igazolt, de eddig az angliai kalandja nem alakul a legjobban. A korábbi Leverkusen-játékos, a n

Guardiola a Dortmund kiütése után: Nem tudtam, hogy Haaland megint rekordott döntött

Pep Guardiola beszélt Haaland rekordjáról és Foden formájáról is, a Dortmund felett aratott 4–1-es győzelem után.

Spanyol gyásznap a BL-ben, a Barcát a VAR mentette meg a szégyentől

A LA Ligát képviselő csapatok csúfosan zárták a BL-alapszakasz 4. fordulóját.

Betelt a pohár a Real Madrid vezetőinél, Viníciust már várják Angliában

Korábban úgy tűnt, hogy a brazil szélső Szaúd-Arábiába költözhet, de egy európai topcsapat bejelentkezett érte.

Megvan, kit hívott be Marco Rossi Tóth Balázs helyére

Az MTK Budapest kapusa, Demjén Patrik bekerült a magyar válogatott örmények és írek elleni vb-selejtezőre készülő keretébe a sérült Tóth Balázs helyére.

Guardiola a Liverpoolról áradozott, majd egyértelmű üzenet küldött

Pep Guardiola együttese, a Manchester City sima, 4-1-es győzelemmel hangolt a Liverpool elleni rangadóra.

Bíróság elé áll Kylian Mbappé

Kylian Mbappé és korábbi klubja, a Paris Saint-Germain november 17-én találkoznak a bíróságon. A feleket a párizsi munkaügyi bíróságra idézték az egyik vitatott ügyük meghallgatására, jelentette ma az Agence Fra

Victor Osimhen mesterhármasával nyert a Galatasaray, Sallai Roland ismét a megszokott helyén játszott

A Galatasaray Sallai Rolanddal a kezdőcsapatban 3–0-ra legyőzte az Ajaxot a Bajnokok Ligája alapszakaszának 4. fordulójában. A magyar játékos ismét megszokott posztján játszott az amszterdami találkozón.

Megvan, ki helyettesítheti Tóth Balázst a magyar válogatottnál

A Portugáliában bravúros védő kapus térdsérülés miatt nem lesz bevethető a következő hetekben.

Hiába Yamal csodagólja, botlott a Barcelona a BL-ben

Védekezésben nagyon szenvedett Hansi Flick csapata, és ennek két elveszített pont lett az eredménye.

Csak úgy potyogtak a gólok a Barca kapujába, a City sima sikerrel üzent Liverpoolba

A katalánok belgiumi mérkőzésén hat, a City és a Borussia Dortmund rangadóján öt gól esett.

0
0

Bulvár

Elképesztő dolog derült ki Szabó Zsófi fizetéséről, ettől leesik az állad is

Sokakat érdekelt mennyi az annyi Szabó Zsófi fizetését tekintve, kiderült jó néhány dolog.

Januárban jön a 14. havi nyugdíj, viszont rossz hír érkezett a nyugdíjkorrekcióról

Januárban jön a 14. havi nyugdíj, de a novemberi nyugdíjkorrekcióval kapcsolatban kedvezőtlen hírek érkeztek. Bár a kormány megerősítette, hogy elkötelezett a plusz havi juttatás bevezetése mellett, az idősek szám

Már nem „divat” fogamzásgátló tablettát szedni – ezek vették át a helyét

A fogamzásgátló tabletták hosszú idő óta az egyik legkedveltebb védekezési módszernek számítanak, vagy már mégsem?

Egyetlen gombnyomás, és többé nem figyelnek meg a mobilodon keresztül

Egy apró beállítás, amit a legtöbben figyelmen kívül hagynak, mégis megakadályozhatja, hogy a telefonod folyamatosan hallgassa, mit mondasz. A szakértők szerint a legtöbb ember észre sem veszi, hogy eszköze már most

Hiányzik egy darab a kegyetlenül összevert volt rendőrtiszt agyából

Szórád Györgyöt a saját háza előtt támadták meg, amikor először felébredt a kórházban, beszélni sem tudott.

Lemond a cseh kormány

Az új cseh parlamenti alsóház hétfőn alakult meg.

Tóth Andi meztelenruhája az egyik legizgalmasabb, amit valaha láttunk

Három nap múlva kezdetét veszi az idei X-Faktor élő show-ja, hiszen múlt szombaton összeállt mind a négy versenyzőcsapat. Tóth Andi egyetlen nőként mindig izgalmat csempész a zsűri ruhaválasztásaiba, ez most sem v

Varga-Damm Andrea: A szentmártonkátai tragédia nem akkor kezdődött, amikor a fiatalok beültek az autóba

A volt parlamenti képviselő szerint pár nap után mindenki továbblép az ilyen tragédiák után, és nem vonják le a tanulságokat, ezzel pedig elveszik az esélyt, hogy a jövőben megelőzhetőek legyenek a hasonló esetek

0