Ezt olvasta már?

0

Mik egy sikeres webáruház ismérvei?

A címben szereplő kérdésre rávághatnánk válaszként, hogy a pénzügyileg eredményes webáruház a sikeres. Ahol van profit, ott mindenki boldog.


hirdetés

 

Miközben a nyereségesség feltételét nem vitatjuk, a sikeresség ennél összetettebb kérdés: hosszabb távon is fenntartható módon kell olyan eredményt elérni, ami megfelel várakozásainknak. Ehhez pedig a teljes ügymenetünket kell megvizsgálni a beszerzéstől a webshop logisztikán át az ügyfélszolgálat működéséig.

Elégedett ügyfél, elégedett eladó

A gazdasági vállalkozás sikerességének természetes alapja a pénzügyi nyereségesség. Egy-egy jó üzlet, eredményes akció úgy is hozhat jelentős bevételt, hogy a webáruház hosszabb távon nem képes megfelelni az elvárásoknak. Az elvárások pedig két oldalról is érkeznek, az eladó és a vevő oldaláról.

Az ügyfél akkor elégedett, ha elfogadható áron találja meg a számára szükséges terméket. A vásárlás folyamata átlátható és kiszámítható. A termék sérülésmentesen, a leírásnak megfelelően és a megadott időpontban érkezik meg. Probléma esetén az ügyintézés gördülékeny és az ügyfél számára elfogadható megoldással zárul.

Az eladói oldalról úgy szeretnénk sok elégedett ügyfelet, hogy a befektetett munka és tőke megtérüljön. Az ügyfél elégedettsége feltétele, de nem a valódi célja a gazdasági vállalkozásnak. Ahhoz, hogy az eladó is elégedett legyen a nap végén és ne csak az ügyfél, számos tényezőt kell megfelelően alakítani. Ezzel el is jutottunk a cím tényleges kérdéséhez, egy minden téren sikeres webáruház ismérveihez.

Megfelelően felmért piac, jól kialakított választék

Egy vállalkozás indítása a piac és a kereslet felmérésével indul. Meg kell tudnunk, hogy van-e valódi igény az általunk kínált termékre vagy szolgáltatásra? Valóban létezik-e a terméknek fizetőképes célközönsége? Ha igen, pontosan kell tudnunk azonosítani azokat a csoportokat, akik vásárlóinkká válhatnak.

Egy jó ötlet ritkán egyedi, ezért várhatóan lesznek versenytársaink. Fel kell mérni az ő ajánlataikat, erősségeiket és gyengeségeiket. Választ kell találnunk arra a kérdésre, hogy a vásárlók miért fognak hozzánk fordulni, mi az, amiben a mi ajánlatunk kedvezőbb.

A piac és a célközönség felmérése után kell kialakítanunk végleges ajánlatunkat, összeállítani termékkészletünket. Kiemelendő, hogy ez a vizsgálat nem egyszeri, hanem folyamatos feladata egy sikeres webáruháznak, hiszen így tud reagálni a piaci változásokra és a fogyasztói szokások alakulására.

Költségek felmérése, végiggondolt árképzés

A hazai piacon a megfelelő ár kialakítása döntő jelentőségű. Több árképzési modell is létezik, de egyik sem tudja nélkülözni azokat az adatokat, amiket a piac és a célközönség felmérése során szereztünk, illetve azt a számítást, amit magunkra nézve végeztünk el. Sok hazai kisvállalkozás problémája, hogy nem ismeri saját valós költségeit.

Egy termék értékesítése kapcsán rengeteg költség merül fel, nem pusztán a beszerzési ár vagy a szükségszerűen fizetendő adó. A honlap kialakítása és működtetése, a marketing, a keresőoptimalizálás, az irodai rezsiköltségek, a csomagolóanyagok ára, a raktározás és kiszállítás díjai mind-mind be kell hogy épüljenek az eladási árba. Ezek még csak az alapok, mert nem vettük figyelembe a selejtet vagy a visszáruhoz kapcsolódó költségeket, nem is beszélve a munkaerőről.

Célzott és tudatos marketing

Egy webáruház esetében végtelen mennyiségű forrás költhető el marketingre. Nincs az a termék, amit ne lehetne az interneten eladni, csak nem feltétlenül éri meg eladni. Egy webáruház döntően online marketinggel fog foglalkozni. Az e-kereskedelem előnye, hogy könnyen, földrajzi kötöttségek nélkül érhető el sok ember, hátránya, hogy sokan próbálnak itt elérni vásárlókat. A sikeres marketing a tudatosságon alapul.

Nagyon könnyű hirdetést feladni az online térben, de hatékonysága megfelelő céltudatosság nélkül elenyésző lesz. A megfelelő üzenetet kell eljuttatni egy kiválasztott célközönség számára. Nem mindenkit kell megszólítanunk, hanem csak azokat, akiknél valóban reális esély van arra, hogy vásárlóinkká váljanak.

Ismét visszakanyarodtunk célközönségünk, fogyasztóink igényeinek és lehetőségeinek ismeretéhez. Ha valakit ismerünk, könnyebb megszólítani és ajánlatot tenni egy problémájának megoldására vagy egy vágyának kielégítésére. A marketingnek rájuk kell fókuszálnia, őket kell megtalálnia.

Keresőoptimalizálás

Az online marketing egyik eszközét külön is ki kell emelni, ez pedig a keresőoptimalizálás. Az interneten a böngészők jellemzően egy keresőmotorba írt kulcsszavak alapján kapott találati oldal javaslatai alapján indulnak útnak. A keresőoptimalizálás arra törekszik, hogy a számunkra releváns kulcsszavak esetén oldalunk biztosan előkelő helyen jelenjen meg a böngésző számára.

Precíz tájékoztatás, elérhető ügyfélszolgálat

A minél precízebb, részletesebb, hasznosabb tájékoztatás a termékekről és a vásárlás menetéről mind az ügyfél, mind az eladó érdekét szolgálják. A részletes termékleírás ad választ a vásárlónak a termékkel kapcsolatban felmerült kérdéseire, miközben ugyanezen leírás szolgálhatja a keresőoptimalizálás céljait is. A világos, egyértelmű kommunikáció a vásárlás és panaszkezelés menetéről bizalmat épít a vásárlóban, miközben csökkenti az ügyfélszolgálatra befutó és megválaszolandó kérdések számát.

Kevés olyan terület van, ahol az eladó és a vásárló érdekei ennyire összeérnek, mint a tájékoztatás kérdése. A honlap készítése során így az ár mellett ez lesz a másik kiemelkedően fontos terület, amire kellő figyelmet kell szánnunk. Minden itt befektetett munka más területen könnyíthet rajtunk.

A megfelelő kommunikáció jelentősen csökkenti az ügyfélszolgálatra érkező kérdések számát, ugyanakkor az ügyfélszolgálat elérhetősége nagyban befolyásolja a vállalkozásról kialakított képet és a felé mutatott bizalmat. A vásárló számára biztonságérzetet ad, hogy problémája esetén van kihez fordulnia. Az ügyfélszolgálatnak ezért elérhetőnek és kompetensnek kell lennie.

Megfelelő technikai háttér, jól működő honlap

Ha nem működik megfelelően a webáruház, lassú, nem reszponzív, felugró ablakok keserítik a vásárlók életét, nem működő linkek vannak rajta, nem töltődnek be a képek, nem szűrhetőek jól a termékek és nem átlátható a felülete akkor egyszerűen bezárják az internetes ablakot a látogatók. Ugyanígy várható a kosár elhagyása is abban az esetben, ha nincsen számukra kedvező fizetési vagy szállítási mód vagy ezek ára nem logikus vagy túl magas.

A webáruház felületét profi módon kell kialakítani és működtetni is.

Automatizált ügymenet

A sikeresség felé vezető úton a profizmus egyik lépcsőfoka az automatizált ügymenetek elterjedése napi munkavégzésünkben. Automatizáltnak azokat a folyamatokat tekintjük, amik kiszámítható módon, külső döntés meghozatala nélkül zajlanak. Az automatizált folyamatok nem csak gyorsítják a munkavégzést, de pontosabbá és ellenőrizhetővé is teszik azt.

A rendelés befutásakor megadott módon indul el a teljesítés és frissül a készletnyilvántartás. Fizetés érkezésekor automatikusan készül el és kerül kiküldésre a számla. A teljesítés lépcsőfokairól mindig ugyanakkor és ugyanúgy kap értesítést a vásárló. Számtalan példát írhatnánk még. A folyamatok belső automatizálása lehet az előfeltétele egyes tevékenységek kiszervezéséhez.

Kiszervezett tevékenységei minden webáruháznak vannak, a kérdés csak az, hogy milyen területeken. A kiszállítást kevesen végzik maguk és a webshop motort is jellemzően egy szolgáltatótól béreljük. A kiszervezés más területeken is megjelenhet, ami általában a hatékonyság növekedésével jár együtt. A kiszervezés nem csak azt jelenti, hogy valamivel ezentúl nem házon belül foglalkozunk, hanem azt is, hogy az adott területtel arra szakosodott, hozzáértő profik foglalkoznak a továbbiakban.

Profi teljesítés

A webáruházak tevékenysége nem csak az online térben zajlik és ez bizony sokszor okoz problémát. A megrendelt terméket fizikailag is el kell juttatnunk a vásárlóhoz, előtte pedig azt be kellett szereznünk és valahol tárolnunk. Hiába megy minden zökkenőmentesen az interneten, ha ezután nem tudjuk az elvárásokat ténylegesen kielégíteni: lassan, késve, pontatlanul, hiányosan vagy sérülten érkező csomagok nagy eséllyel kerülnek vissza hozzánk. Ez nem csak a bevétel elmaradását, hanem többlet munkát és költséget is okoz.

Elmondható, hogy az e-kereskedők ritkán tudják megfelelő minőségben és költséghatékonyan ellátni a webáruházak logisztikai feladatait. A logisztika saját kézben tartása idő után a sikeresség gátjává válik. Éppen ezért a kiszervezett webshop logisztikát (fulfillment) is tekinthetjük a sikeresség egyik ismérvének.







0

hírek innen, onnan

Így tette le az esküt az új államfő

Sulyok Tamás, a most megválasztott új államfő már le is tette az esküt a parlamentben.

Ellenzék és ellenjelölt nélkül választotta meg az Országgyűlés Sulyok Tamást államfőnek

Az Országgyűlés tavaszi nyitóülésén a képviselők elfogadták Novák Katalin lemondását, majd a kormánypártok az ellenzék tüntető...

Kongatják a vészharangot Pozsonyban: csődöt mondott a Nyugat stratégiája Ukrajnában

Szlovákia kizárja annak lehetőségét, hogy szlovák katonákat küldjön Ukrajnába – jelentette ki Robert Fico szlovák miniszterelnök...

Veszélyeztetheti az ország biztonságát és jövőjét, ha nem beszél Orbán Viktorral a cseh kormányfő

Robert Fico szlovák miniszterelnök legújabb nyilatkozatai Ukrajnáról befolyásolni fogják a visegrádi négyek keddi kormányfői...

Három hónapig bírja egy töltéssel az Energizer mobil

Nem csalás vagy ámítás, csak egy 28000 mAh-es akku kell a trükkhöz.

Új életet kezdett Mexikóban Szilágyi Liliána

Ügyvédje megerősítette, hogy az apját szexuális bántalmazással vádoló európa-bajnoki ezüstérmes úszónő a közép-amerikai...

Megvan az új államfője Magyarországnak

Sulyok Tamás az új államfő – az Országgyűlés titkos szavazással megválasztotta az Alkotmánybíróság 67 éves volt elnökét, aki...

Orbán megint keresztbe tett Ukrajnának

Az Európai Unió az egész tömb megingathatatlan támogatásáról akarta biztosítani Ukrajnát, de Magyarország ezt megakadályozta – írta...

Így néz ki belülről egy swinger klub - hihetetlen videón nézhetsz be a "kulisszák" mögé

Nézz be velünk egy swinger klubba, így néz ki valójában egy ilyen hely.

Sport

Így fest Szoboszlai Dominik kezében az első liverpooli trófea. - fotó

Első trófeáját gyűjtötte be a Liverpool FC színeiben a magyar válogatott csapatkapitánya, Szoboszlai Dominik.

Felgyújtotta magát egy Újpest-szurkoló a Fradi-meccsen

Nem múlt el balhé nélkül a mérkőzés.

Ezt gondolja a Fradi elnöke, Kubatov Gábor az Újpest kiütéséről - fotóval

Közösségi oldalán üzent a Ferencváros elnöke, Kubatov Gábor, miután a csapat 5-0-ra kiütötte a rivális Újpestet a Szusza Ferenc Stadionban.

Szoboszlai nekiugrott Kloppnak a Liverpool kupagyőzelme után - fotó, videó

Folytatódott a magyar válogatott focista elképesztő sorozata.

Klopp elárulta, miről felejtettek el szólni neki a Ligakupa-döntő előtt

A Liverpool BL-győztes német szakvezetője szerint edzői pályafutása egyik legkülönlegesebb győzelmén van túl, elvégre a fiatal liverpooli játékosokra támaszkodva győzték le a bajnokság egyik legerősebb keretéve

Milliók utálták meg Lionel Messit pár nap alatt

Magyarázkodnia kellett a világbajnoknak.

Ancelotti: „Megértem, hogy Modric szomorú, de…”

A veterán horvát középpályás góljával győzött a Real Madrid, edzője a lefújást követően szót ejtett, milyen sors várhat rá nyár után.

A Bayern váratlant húzhat az új edző kinevezésével - sajtóhír

A bajoroktól nyáron távozik Thomas Tuchel, nem akárki ülhet a helyére.

Szoboszlai menedzsere is megszólalt a Ligakupa-döntő után

A vasárnapi Ligakupa-döntő után az első angliai aranyérmét begyűjtő Szoboszlai Dominik menedzsere bízik benne, hogy ez még csak a kezdet volt.

Csercseszov a korábbi játékosainak: Aki nem tud oroszul, nem játszik

A korábban a Ferencvárost is irányító Sztanyiszlav Csercseszov a Legia Warszawánál töltött időszakáról mesélt.

A magyar válogatott egyik legjobbja nem játszhat Svájc ellen

Klujber Katrin kikerült a Svájc elleni Eurokupa-mérkőzésekre készülő magyar női kézilabda-válogatott keretéből - írja az MTI.

Lecserélte a csapata a Forma-1-es pilótát, kifakadt miatta

Megvolt az oka, hogy azt hitte, maradhat.

0

Bulvár

Tóth Gabi a volt férjéről: Magányosan élt, drogos, játékfüggő múlttal... picit beletörött a bicskám

De úgy látja, Mikes Annával összeillik a séf, minden jót kíván nekik.

A falfestés alapszabályai: 4 tanács, amit mindenképp fogadj meg, mielőtt festőhengert ragadnál

A tavasz melegebb hónapjai elhozták a festés időszakát, így ha te is ilyen jellegű felújításon gondolkodsz, akkor jó helyen jársz. A falfestés nem nehéz feladat, de vannak fontos alapok, amik nélkül a végeredmény

Szó sincs sorkatonaságról, de összeírnák, kire lehet számítani

Petr Pavel cseh köztársasági elnök előtte vezérkari főnök volt, nem csoda, hogy szorgalmazza.

Erős kritikát kapott a kormány, most azonnal reagált

Hogy fog ismét négy százalékkal bővülni a gazdaság?

Megműtötték Gulyás Gergelyt

A beavatkozés sikeres volt, a miniszter lábadozik.

Átneveztek egy magyar települést, illetlenséget jelentett a neve

Ennél feltűnőbb nevet nem is választhattak volna.

Egy csésze kávé rögtön ébredés után: az alvásszakértő szerint ez a legrosszabb, amit tehetsz

Érdemes néhány órát várni a reggeli kávéval. Így nem csak jobb hatást fog elérni, de immunrendszered is hálás lesz érte.

blogmorzsák

A bunkerek országa

A hely, ahol több százezer bunkert építettek a végül be nem következő invázió elhárítására.

A remény szörnyű terv

Már ha a szerelemről van szó.

0