Ezt olvasta már?


Mik egy sikeres webáruház ismérvei?

A címben szereplő kérdésre rávághatnánk válaszként, hogy a pénzügyileg eredményes webáruház a sikeres. Ahol van profit, ott mindenki boldog.

 

Miközben a nyereségesség feltételét nem vitatjuk, a sikeresség ennél összetettebb kérdés: hosszabb távon is fenntartható módon kell olyan eredményt elérni, ami megfelel várakozásainknak. Ehhez pedig a teljes ügymenetünket kell megvizsgálni a beszerzéstől a webshop logisztikán át az ügyfélszolgálat működéséig.

Elégedett ügyfél, elégedett eladó

A gazdasági vállalkozás sikerességének természetes alapja a pénzügyi nyereségesség. Egy-egy jó üzlet, eredményes akció úgy is hozhat jelentős bevételt, hogy a webáruház hosszabb távon nem képes megfelelni az elvárásoknak. Az elvárások pedig két oldalról is érkeznek, az eladó és a vevő oldaláról.

Az ügyfél akkor elégedett, ha elfogadható áron találja meg a számára szükséges terméket. A vásárlás folyamata átlátható és kiszámítható. A termék sérülésmentesen, a leírásnak megfelelően és a megadott időpontban érkezik meg. Probléma esetén az ügyintézés gördülékeny és az ügyfél számára elfogadható megoldással zárul.

Az eladói oldalról úgy szeretnénk sok elégedett ügyfelet, hogy a befektetett munka és tőke megtérüljön. Az ügyfél elégedettsége feltétele, de nem a valódi célja a gazdasági vállalkozásnak. Ahhoz, hogy az eladó is elégedett legyen a nap végén és ne csak az ügyfél, számos tényezőt kell megfelelően alakítani. Ezzel el is jutottunk a cím tényleges kérdéséhez, egy minden téren sikeres webáruház ismérveihez.

Megfelelően felmért piac, jól kialakított választék

Egy vállalkozás indítása a piac és a kereslet felmérésével indul. Meg kell tudnunk, hogy van-e valódi igény az általunk kínált termékre vagy szolgáltatásra? Valóban létezik-e a terméknek fizetőképes célközönsége? Ha igen, pontosan kell tudnunk azonosítani azokat a csoportokat, akik vásárlóinkká válhatnak.

Egy jó ötlet ritkán egyedi, ezért várhatóan lesznek versenytársaink. Fel kell mérni az ő ajánlataikat, erősségeiket és gyengeségeiket. Választ kell találnunk arra a kérdésre, hogy a vásárlók miért fognak hozzánk fordulni, mi az, amiben a mi ajánlatunk kedvezőbb.

A piac és a célközönség felmérése után kell kialakítanunk végleges ajánlatunkat, összeállítani termékkészletünket. Kiemelendő, hogy ez a vizsgálat nem egyszeri, hanem folyamatos feladata egy sikeres webáruháznak, hiszen így tud reagálni a piaci változásokra és a fogyasztói szokások alakulására.

Költségek felmérése, végiggondolt árképzés

A hazai piacon a megfelelő ár kialakítása döntő jelentőségű. Több árképzési modell is létezik, de egyik sem tudja nélkülözni azokat az adatokat, amiket a piac és a célközönség felmérése során szereztünk, illetve azt a számítást, amit magunkra nézve végeztünk el. Sok hazai kisvállalkozás problémája, hogy nem ismeri saját valós költségeit.

Egy termék értékesítése kapcsán rengeteg költség merül fel, nem pusztán a beszerzési ár vagy a szükségszerűen fizetendő adó. A honlap kialakítása és működtetése, a marketing, a keresőoptimalizálás, az irodai rezsiköltségek, a csomagolóanyagok ára, a raktározás és kiszállítás díjai mind-mind be kell hogy épüljenek az eladási árba. Ezek még csak az alapok, mert nem vettük figyelembe a selejtet vagy a visszáruhoz kapcsolódó költségeket, nem is beszélve a munkaerőről.

Célzott és tudatos marketing

Egy webáruház esetében végtelen mennyiségű forrás költhető el marketingre. Nincs az a termék, amit ne lehetne az interneten eladni, csak nem feltétlenül éri meg eladni. Egy webáruház döntően online marketinggel fog foglalkozni. Az e-kereskedelem előnye, hogy könnyen, földrajzi kötöttségek nélkül érhető el sok ember, hátránya, hogy sokan próbálnak itt elérni vásárlókat. A sikeres marketing a tudatosságon alapul.

Nagyon könnyű hirdetést feladni az online térben, de hatékonysága megfelelő céltudatosság nélkül elenyésző lesz. A megfelelő üzenetet kell eljuttatni egy kiválasztott célközönség számára. Nem mindenkit kell megszólítanunk, hanem csak azokat, akiknél valóban reális esély van arra, hogy vásárlóinkká váljanak.

Ismét visszakanyarodtunk célközönségünk, fogyasztóink igényeinek és lehetőségeinek ismeretéhez. Ha valakit ismerünk, könnyebb megszólítani és ajánlatot tenni egy problémájának megoldására vagy egy vágyának kielégítésére. A marketingnek rájuk kell fókuszálnia, őket kell megtalálnia.

Keresőoptimalizálás

Az online marketing egyik eszközét külön is ki kell emelni, ez pedig a keresőoptimalizálás. Az interneten a böngészők jellemzően egy keresőmotorba írt kulcsszavak alapján kapott találati oldal javaslatai alapján indulnak útnak. A keresőoptimalizálás arra törekszik, hogy a számunkra releváns kulcsszavak esetén oldalunk biztosan előkelő helyen jelenjen meg a böngésző számára.

Precíz tájékoztatás, elérhető ügyfélszolgálat

A minél precízebb, részletesebb, hasznosabb tájékoztatás a termékekről és a vásárlás menetéről mind az ügyfél, mind az eladó érdekét szolgálják. A részletes termékleírás ad választ a vásárlónak a termékkel kapcsolatban felmerült kérdéseire, miközben ugyanezen leírás szolgálhatja a keresőoptimalizálás céljait is. A világos, egyértelmű kommunikáció a vásárlás és panaszkezelés menetéről bizalmat épít a vásárlóban, miközben csökkenti az ügyfélszolgálatra befutó és megválaszolandó kérdések számát.

Kevés olyan terület van, ahol az eladó és a vásárló érdekei ennyire összeérnek, mint a tájékoztatás kérdése. A honlap készítése során így az ár mellett ez lesz a másik kiemelkedően fontos terület, amire kellő figyelmet kell szánnunk. Minden itt befektetett munka más területen könnyíthet rajtunk.

A megfelelő kommunikáció jelentősen csökkenti az ügyfélszolgálatra érkező kérdések számát, ugyanakkor az ügyfélszolgálat elérhetősége nagyban befolyásolja a vállalkozásról kialakított képet és a felé mutatott bizalmat. A vásárló számára biztonságérzetet ad, hogy problémája esetén van kihez fordulnia. Az ügyfélszolgálatnak ezért elérhetőnek és kompetensnek kell lennie.

Megfelelő technikai háttér, jól működő honlap

Ha nem működik megfelelően a webáruház, lassú, nem reszponzív, felugró ablakok keserítik a vásárlók életét, nem működő linkek vannak rajta, nem töltődnek be a képek, nem szűrhetőek jól a termékek és nem átlátható a felülete akkor egyszerűen bezárják az internetes ablakot a látogatók. Ugyanígy várható a kosár elhagyása is abban az esetben, ha nincsen számukra kedvező fizetési vagy szállítási mód vagy ezek ára nem logikus vagy túl magas.

A webáruház felületét profi módon kell kialakítani és működtetni is.

Automatizált ügymenet

A sikeresség felé vezető úton a profizmus egyik lépcsőfoka az automatizált ügymenetek elterjedése napi munkavégzésünkben. Automatizáltnak azokat a folyamatokat tekintjük, amik kiszámítható módon, külső döntés meghozatala nélkül zajlanak. Az automatizált folyamatok nem csak gyorsítják a munkavégzést, de pontosabbá és ellenőrizhetővé is teszik azt.

A rendelés befutásakor megadott módon indul el a teljesítés és frissül a készletnyilvántartás. Fizetés érkezésekor automatikusan készül el és kerül kiküldésre a számla. A teljesítés lépcsőfokairól mindig ugyanakkor és ugyanúgy kap értesítést a vásárló. Számtalan példát írhatnánk még. A folyamatok belső automatizálása lehet az előfeltétele egyes tevékenységek kiszervezéséhez.

Kiszervezett tevékenységei minden webáruháznak vannak, a kérdés csak az, hogy milyen területeken. A kiszállítást kevesen végzik maguk és a webshop motort is jellemzően egy szolgáltatótól béreljük. A kiszervezés más területeken is megjelenhet, ami általában a hatékonyság növekedésével jár együtt. A kiszervezés nem csak azt jelenti, hogy valamivel ezentúl nem házon belül foglalkozunk, hanem azt is, hogy az adott területtel arra szakosodott, hozzáértő profik foglalkoznak a továbbiakban.

Profi teljesítés

A webáruházak tevékenysége nem csak az online térben zajlik és ez bizony sokszor okoz problémát. A megrendelt terméket fizikailag is el kell juttatnunk a vásárlóhoz, előtte pedig azt be kellett szereznünk és valahol tárolnunk. Hiába megy minden zökkenőmentesen az interneten, ha ezután nem tudjuk az elvárásokat ténylegesen kielégíteni: lassan, késve, pontatlanul, hiányosan vagy sérülten érkező csomagok nagy eséllyel kerülnek vissza hozzánk. Ez nem csak a bevétel elmaradását, hanem többlet munkát és költséget is okoz.

Elmondható, hogy az e-kereskedők ritkán tudják megfelelő minőségben és költséghatékonyan ellátni a webáruházak logisztikai feladatait. A logisztika saját kézben tartása idő után a sikeresség gátjává válik. Éppen ezért a kiszervezett webshop logisztikát (fulfillment) is tekinthetjük a sikeresség egyik ismérvének.







0


Ön szerint esélyes a Tisza Párt a Fidesz leváltására?




0
0

hírek innen, onnan

Figyelem, nyugdíj előtt állók. El lehet kerülni ezt a hibát: ne hagyják bent a sok pénzt, mert az jár

A szakértők állítják: igen nagy összegeket hagynak bent a magyarok.

Sérvműtét után – ezekre figyeljen a felépülési időszakban.

A teljes regeneráció akár 6-10 hetet is igénybe vehet.

"Érezni a kénszagot, ez a pokol szaga" - Továbbra is bajban van Parajd: gázszivárgás, robbanásveszély, bűz mindenütt

Gáz szivárog a parajdi, vízzel elárasztott, beomlott sóbányából a felszínre. Bár a bányavállalat szerint a gáz nem mérgező és...

A közeljövő televíziója: a Samsung szerint így forradalmasítja az AI a képernyők világát

Képzelje el, hogy egy hosszú nap után hazaérve lehuppan a kanapéra, és a tévé már pontosan tudja, mit szeretne nézni, milyen fényerővel...

Ezt nem halogathatja tovább a főváros: komoly pácban egy budapesti híd

Négy és fél évtizede nem volt felújítva a Petőfi híd, ennek szükségességét hangsúlyozza és sürgeti a Podmaniczky Mozgalom vezetője.

Ezzel a sminktrenddel végtelen sok bókot kapsz a karácsonyi bulikon

A mistletoe makeup, vagyis fagyöngy smink romantikus és természetes hatást kelt. Fedezd fel, hogyan készítheted el ezt a különleges sminket...

Durva, mire készül az egyik streamingszolgáltató: év végére jött a nagy bejelentés

Exkluzív karácsonyi meglepetésként az idei év legtöbbet emlegetett sikerfilmjei közül érkeznek újdonságok a SkyShowtime-ra.

0

Sport

Kemény kritikát kapott a Liverpool sztárja a Nottingham Forest elleni rémálom után

A Liverpool középpályását, Ryan Gravenberchet éles szavakkal illették a Nottingham Forest elleni súlyos vereséget követően, amellyel a Vörösök további hátrányba kerültek a Premier League-ben.

Bognár György meghökkentő kijelentést tett: miért lenne elégedett a vesztes Paks?

Az Újpest ideiglenes edzővel okozott meglepetést Tolna vármegyében.

Te jó ég! Mekkora gólt ollózott a 96. percben Cristiano Ronaldo

Közel a 41-hez is kivételes fizikai állapotban van Cristiano Ronaldo.

Világraszóló blamázs a Real Madrid közgyűlésén

Florentino Pérez klubelnöknek szabadkoznia kellett.

Rooney szerint őt kellene lecserélnie a Liverpool edzőjének

Wayne Rooney, a Manchester United és az angol labdarúgó-válogatott korábbi csatára úgy véli, hogy Arne Slotnak el kellene gondolkodnia Mohamed Szalah padoztatásán.

Bognár György az Újpest elleni vereség után: Hatot kellett volna kapnunk...

Mint ismert, az Újpest kihagyott egy büntetőt, de meglepetésre még így is kétgólos győzelmet aratott a forduló előtt éllovas Paks otthonában a labdarúgó Fizz Liga 14. körének vasárnapi játéknapján. A lefújás

A Bayern München is bejelentkezett a Liverpool védőjéért

A Bayern München már januárban megpróbálhatja leigazolni a Liverpool védőjét, Ibrahima Konatét.

Sokkoló hír érkezett Dárdai Bencéről: könnyen lehet, hogy véget ért az idénye

Éppen, amikor jóra fordulhatott volna a sora Németországban.

0
0

Bulvár

Felfüggesztik a nyugdíjasok kedvezményét egy időre

A karácsonyi időszakban két budapesti fürdőben sem lesznek nyugdíjas kedvezmények.

„Ha a férjem intézi a gyereket, csak bébiszittel…” – Mindennapi szexizmusok, amiket észre sem veszünk

A szexizmus sokszor árnyalt módon van jelen a mindennapjainkban, és gyakran észre sem vesszük. Íme néhány példa a mindennapi életből, amelyek rámutatnak a nemek közötti egyenlőtlenségekre.

Ő volt a 2000-es évek legszebb nője: így néz ki ma, 52 évesen az egykori szupermodell — Fotók

Molly Sims modellként olyan nagy márkák kampányaiban szerepelt fiatalon, mint a Giorgo Armani, a Jimmy Choo, a Michael Kors vagy épp a Chanel, de még a Victoria's Secret kifutóján is végigvonult. Ma, háromgyermekes anyak

„Ezt már nem…” – Nyugdíjas lázadás a magyar médiában

Nem volt hajlandó kézbesíteni a Bors című napilapot egy Somogy vármegyében élő nyugdíjas nő, aki szerint az újság túlzottan „háborúval riogat”.

Trump legújabb megszólalása egyszerre kritika Zelenszkij és Magyarország felé is

Az elnök szavai szerint azért van háború most Ukrajnában, mert 2020-ban elcsalták a demokraták az amerikai elnökválasztást.

„Reggel még 20 ezerért lehet szavazatot venni, este már 70 ezerért” – választási csalás a demokrácia érdekében

A tiszaburaiak szerint „tömegverekedés” lesz a harmadszor is megismételt időközi választáson.

A hasnyálmirigy gyulladására utaló laboreredmények

A heveny vagy krónikus hasnyálmirigy-gyulladás leggyakrabban a következő tünetek alapján merül fel: heves hasi fájdalom, hányinger, hányás, puffadás, láz, ileus, illetve krónikus esetben fogyás, alultápláltság,

A szakértők elárulták – ennyi az ideális korkülönbség egy párkapcsolatban

Vajon tényleg létezik ideális korkülönbség egy párkapcsolatban? 

Marco Rossi visszatért Magyarországra, ezzel a súlyos bejelentéssel készül a sajtó szerint – Vége a dalnak?

A magyarok máris döntöttek a sorsáról, az olasz most sem juttatta ki a válogatottat a világbajnokságra.

Itt a válasz: ezért kell szellőztetned az otthonodban még a legnagyobb hidegben is

Amikor odakint zuhanni kezd a hőmérséklet, a legtöbb embernek eszébe sem jutna kitárni az ablakot. Pedig fontos, hogy az otthonodban mindig szellőztess. 

blogmorzsák

Ritkán látható fotók a múltból

Ferenc Ferdinánd trónörökös és felesége holtteste érkezik Triesztbe, Fecske gőzhajó a Dunán és még sok más fotó.

Tudod, hol bunkóság orrot fújni?

Mármint nyilvánosan.

Egy füstbe ment „béketervről”

A 28 pontos „béketervből” márpedig nem lesz semmi, és nem Zelenszkij, hanem Putyin miatt.

0