Ezt olvasta már?


Mik egy sikeres webáruház ismérvei?

A címben szereplő kérdésre rávághatnánk válaszként, hogy a pénzügyileg eredményes webáruház a sikeres. Ahol van profit, ott mindenki boldog.

 

Miközben a nyereségesség feltételét nem vitatjuk, a sikeresség ennél összetettebb kérdés: hosszabb távon is fenntartható módon kell olyan eredményt elérni, ami megfelel várakozásainknak. Ehhez pedig a teljes ügymenetünket kell megvizsgálni a beszerzéstől a webshop logisztikán át az ügyfélszolgálat működéséig.

Elégedett ügyfél, elégedett eladó

A gazdasági vállalkozás sikerességének természetes alapja a pénzügyi nyereségesség. Egy-egy jó üzlet, eredményes akció úgy is hozhat jelentős bevételt, hogy a webáruház hosszabb távon nem képes megfelelni az elvárásoknak. Az elvárások pedig két oldalról is érkeznek, az eladó és a vevő oldaláról.

Az ügyfél akkor elégedett, ha elfogadható áron találja meg a számára szükséges terméket. A vásárlás folyamata átlátható és kiszámítható. A termék sérülésmentesen, a leírásnak megfelelően és a megadott időpontban érkezik meg. Probléma esetén az ügyintézés gördülékeny és az ügyfél számára elfogadható megoldással zárul.

Az eladói oldalról úgy szeretnénk sok elégedett ügyfelet, hogy a befektetett munka és tőke megtérüljön. Az ügyfél elégedettsége feltétele, de nem a valódi célja a gazdasági vállalkozásnak. Ahhoz, hogy az eladó is elégedett legyen a nap végén és ne csak az ügyfél, számos tényezőt kell megfelelően alakítani. Ezzel el is jutottunk a cím tényleges kérdéséhez, egy minden téren sikeres webáruház ismérveihez.

Megfelelően felmért piac, jól kialakított választék

Egy vállalkozás indítása a piac és a kereslet felmérésével indul. Meg kell tudnunk, hogy van-e valódi igény az általunk kínált termékre vagy szolgáltatásra? Valóban létezik-e a terméknek fizetőképes célközönsége? Ha igen, pontosan kell tudnunk azonosítani azokat a csoportokat, akik vásárlóinkká válhatnak.

Egy jó ötlet ritkán egyedi, ezért várhatóan lesznek versenytársaink. Fel kell mérni az ő ajánlataikat, erősségeiket és gyengeségeiket. Választ kell találnunk arra a kérdésre, hogy a vásárlók miért fognak hozzánk fordulni, mi az, amiben a mi ajánlatunk kedvezőbb.

A piac és a célközönség felmérése után kell kialakítanunk végleges ajánlatunkat, összeállítani termékkészletünket. Kiemelendő, hogy ez a vizsgálat nem egyszeri, hanem folyamatos feladata egy sikeres webáruháznak, hiszen így tud reagálni a piaci változásokra és a fogyasztói szokások alakulására.

Költségek felmérése, végiggondolt árképzés

A hazai piacon a megfelelő ár kialakítása döntő jelentőségű. Több árképzési modell is létezik, de egyik sem tudja nélkülözni azokat az adatokat, amiket a piac és a célközönség felmérése során szereztünk, illetve azt a számítást, amit magunkra nézve végeztünk el. Sok hazai kisvállalkozás problémája, hogy nem ismeri saját valós költségeit.

Egy termék értékesítése kapcsán rengeteg költség merül fel, nem pusztán a beszerzési ár vagy a szükségszerűen fizetendő adó. A honlap kialakítása és működtetése, a marketing, a keresőoptimalizálás, az irodai rezsiköltségek, a csomagolóanyagok ára, a raktározás és kiszállítás díjai mind-mind be kell hogy épüljenek az eladási árba. Ezek még csak az alapok, mert nem vettük figyelembe a selejtet vagy a visszáruhoz kapcsolódó költségeket, nem is beszélve a munkaerőről.

Célzott és tudatos marketing

Egy webáruház esetében végtelen mennyiségű forrás költhető el marketingre. Nincs az a termék, amit ne lehetne az interneten eladni, csak nem feltétlenül éri meg eladni. Egy webáruház döntően online marketinggel fog foglalkozni. Az e-kereskedelem előnye, hogy könnyen, földrajzi kötöttségek nélkül érhető el sok ember, hátránya, hogy sokan próbálnak itt elérni vásárlókat. A sikeres marketing a tudatosságon alapul.

Nagyon könnyű hirdetést feladni az online térben, de hatékonysága megfelelő céltudatosság nélkül elenyésző lesz. A megfelelő üzenetet kell eljuttatni egy kiválasztott célközönség számára. Nem mindenkit kell megszólítanunk, hanem csak azokat, akiknél valóban reális esély van arra, hogy vásárlóinkká váljanak.

Ismét visszakanyarodtunk célközönségünk, fogyasztóink igényeinek és lehetőségeinek ismeretéhez. Ha valakit ismerünk, könnyebb megszólítani és ajánlatot tenni egy problémájának megoldására vagy egy vágyának kielégítésére. A marketingnek rájuk kell fókuszálnia, őket kell megtalálnia.

Keresőoptimalizálás

Az online marketing egyik eszközét külön is ki kell emelni, ez pedig a keresőoptimalizálás. Az interneten a böngészők jellemzően egy keresőmotorba írt kulcsszavak alapján kapott találati oldal javaslatai alapján indulnak útnak. A keresőoptimalizálás arra törekszik, hogy a számunkra releváns kulcsszavak esetén oldalunk biztosan előkelő helyen jelenjen meg a böngésző számára.

Precíz tájékoztatás, elérhető ügyfélszolgálat

A minél precízebb, részletesebb, hasznosabb tájékoztatás a termékekről és a vásárlás menetéről mind az ügyfél, mind az eladó érdekét szolgálják. A részletes termékleírás ad választ a vásárlónak a termékkel kapcsolatban felmerült kérdéseire, miközben ugyanezen leírás szolgálhatja a keresőoptimalizálás céljait is. A világos, egyértelmű kommunikáció a vásárlás és panaszkezelés menetéről bizalmat épít a vásárlóban, miközben csökkenti az ügyfélszolgálatra befutó és megválaszolandó kérdések számát.

Kevés olyan terület van, ahol az eladó és a vásárló érdekei ennyire összeérnek, mint a tájékoztatás kérdése. A honlap készítése során így az ár mellett ez lesz a másik kiemelkedően fontos terület, amire kellő figyelmet kell szánnunk. Minden itt befektetett munka más területen könnyíthet rajtunk.

A megfelelő kommunikáció jelentősen csökkenti az ügyfélszolgálatra érkező kérdések számát, ugyanakkor az ügyfélszolgálat elérhetősége nagyban befolyásolja a vállalkozásról kialakított képet és a felé mutatott bizalmat. A vásárló számára biztonságérzetet ad, hogy problémája esetén van kihez fordulnia. Az ügyfélszolgálatnak ezért elérhetőnek és kompetensnek kell lennie.

Megfelelő technikai háttér, jól működő honlap

Ha nem működik megfelelően a webáruház, lassú, nem reszponzív, felugró ablakok keserítik a vásárlók életét, nem működő linkek vannak rajta, nem töltődnek be a képek, nem szűrhetőek jól a termékek és nem átlátható a felülete akkor egyszerűen bezárják az internetes ablakot a látogatók. Ugyanígy várható a kosár elhagyása is abban az esetben, ha nincsen számukra kedvező fizetési vagy szállítási mód vagy ezek ára nem logikus vagy túl magas.

A webáruház felületét profi módon kell kialakítani és működtetni is.

Automatizált ügymenet

A sikeresség felé vezető úton a profizmus egyik lépcsőfoka az automatizált ügymenetek elterjedése napi munkavégzésünkben. Automatizáltnak azokat a folyamatokat tekintjük, amik kiszámítható módon, külső döntés meghozatala nélkül zajlanak. Az automatizált folyamatok nem csak gyorsítják a munkavégzést, de pontosabbá és ellenőrizhetővé is teszik azt.

A rendelés befutásakor megadott módon indul el a teljesítés és frissül a készletnyilvántartás. Fizetés érkezésekor automatikusan készül el és kerül kiküldésre a számla. A teljesítés lépcsőfokairól mindig ugyanakkor és ugyanúgy kap értesítést a vásárló. Számtalan példát írhatnánk még. A folyamatok belső automatizálása lehet az előfeltétele egyes tevékenységek kiszervezéséhez.

Kiszervezett tevékenységei minden webáruháznak vannak, a kérdés csak az, hogy milyen területeken. A kiszállítást kevesen végzik maguk és a webshop motort is jellemzően egy szolgáltatótól béreljük. A kiszervezés más területeken is megjelenhet, ami általában a hatékonyság növekedésével jár együtt. A kiszervezés nem csak azt jelenti, hogy valamivel ezentúl nem házon belül foglalkozunk, hanem azt is, hogy az adott területtel arra szakosodott, hozzáértő profik foglalkoznak a továbbiakban.

Profi teljesítés

A webáruházak tevékenysége nem csak az online térben zajlik és ez bizony sokszor okoz problémát. A megrendelt terméket fizikailag is el kell juttatnunk a vásárlóhoz, előtte pedig azt be kellett szereznünk és valahol tárolnunk. Hiába megy minden zökkenőmentesen az interneten, ha ezután nem tudjuk az elvárásokat ténylegesen kielégíteni: lassan, késve, pontatlanul, hiányosan vagy sérülten érkező csomagok nagy eséllyel kerülnek vissza hozzánk. Ez nem csak a bevétel elmaradását, hanem többlet munkát és költséget is okoz.

Elmondható, hogy az e-kereskedők ritkán tudják megfelelő minőségben és költséghatékonyan ellátni a webáruházak logisztikai feladatait. A logisztika saját kézben tartása idő után a sikeresség gátjává válik. Éppen ezért a kiszervezett webshop logisztikát (fulfillment) is tekinthetjük a sikeresség egyik ismérvének.







0


Ön szerint esélyes a Tisza Párt a Fidesz leváltására?




0
0

hírek innen, onnan

Meg akarta fojtani betegtársát a szegedi kórteremben az ápolt

Betegtársára támadt egy kezelés alatt álló páciens a szegedi pszichiátriai klinikán csütörtökön – erősítette meg a rendőrség.

Teljesen kiszárad az ország harmada: megállíthatatlan a folyamat, nincs már semmi remény?

A klímaváltozás hatásai már nem fordíthatók vissza emberi beavatkozással Magyarországon, különösen a Duna-Tisza közén tapasztalható...

Négyszer házasodott Ady menyasszonya, aki 102 éves koráig sem feledte a költőt

28 évesen már özvegy volt Ady első jegyese, aki életében négyszer kötött házasságot.

„Két kiskutyával élünk most egy erdőben” - csodának tartja a hajléktalan pár, hogy karácsony után egy felújított bérlakásba költözhetnek

A férfi szobafestő, párja takarító, így a lakbért is ki tudják majd fizetni. A pár szerint most végképp nem szabad feladni, mert egy...

Sokkoló vallomás: a ‘Hirtelen 30’ sztárja szerint egy szekta vezetőjével járt

Christa B. Allen most először beszélt arról, milyen volt kiszabadulni egy „karizmatikus, gazdag szektavezér” befolyása alól – és...

Leopárdtámadás áldozata lett egy 7 éves kisfiú

Súlyos tragédia rázta meg az indiai Rajasthan állam Sawai Madhopur körzetét, ahol egy 7 éves kisfiút, Vikram Banjara-t támadta meg és...

Szlovákia: fél év börtön járhat annak, aki megkérdőjelezni a Beneš-dekrétumokat

Elfogadta csütörtökön a szlovák parlament a hatályos büntető törvénykönyv módosítását, így benne azt a passzust is megszavazták a...

Ötven milliárdos adósság után állami kézbe kerülhet a dunakeszi járműjavító

A kormány nyáron még tett egy kísérletet a helyzet rendezésére, két rendelettel próbálta stabilizálni a céget, de ez nem sikerült. A...

Borzasztó buszbaleset történt: 9 ember meghalt, rengetegen megsérültek

Súlyosan sérült utasok küzdenek életükért a kórházban.

0

Sport

EL: Gróf káprázatos védése mellett az UEFA sem ment el szó nélkül - videó

A Ferencváros kapusa óriásit védett a Rangers elleni mérkőzés hajrájában.

Szoboszlai olyat tett, amire Liverpool-középpályás Steven Gerrard óta nem volt képes

A magyar válogatott középpályás zsinórban 21 mérkőzést játszott végig 90 percben a Premier League-ben és a Bajnokok Ligájában – ilyen teljesítményre utoljára Steven Gerrard volt képes...

Meglepő, ki válthatja Xabi Alonsót a Real Madridnál, világbajnok játékost nézett ki magának a Barcelona - külföldi körkép

Ezek voltak a legfontosabb és legérdekesebb csütörtöki hírek a külföldi foci világában és a nemzetközi átigazolási piacon.

Így áll az Európa-liga tabellája a veretlen Fradival az élmezőnyben

A magyar bajnok egyike a négy még veretlen csapatnak.

Klopp is beszállt a Szalah-botrányba, más a véleménye, mint Szoboszlainak

A Liverpool korábbi sikeredzője elmondta, mit visel nehezen az egyiptomi csatár.

Önkívületi állapotba került a Fradi kapusa, majd ráugrott saját edzőjére

Gróf Dávid, Ötvös Bence és Tóth Alex is ugyanazt a pillanatot emelte ki a Rangers elleni győzelemből.

Újabb topigazolásra készül a Liverpool, a szezon egyik legjobbját igazolná le

Úgy tűnik, a Liverpool megtalálta Mo Szalah utódját.

Keane máris összeállította hétvégi kezdőcsapatát, a Rangers edzőjét feldühítették

A továbbjutását bebiztosító FTC trénere reagált arra is, hogy beállította Nyilasi Tibor rekordját.

EL: "A Ferencváros a mélybe taszította a Rangerst"; Varga a "goal machine" - lapszemle

A szigetországi lapok jobbnak látták a Fradi játékosait.

Itt a női kézilabda-vb eddigi legnagyobb szenzációja

A német válogatott simán legyőzte a világbajnoki címvédő franciákat.

0
0

Bulvár

Ekkorát már rég égett Orbán Viktor

Milliárdokat ölt eddig Orbán Viktor Brüsszel és az Európai Unió szidalmazásába. Óriásplakátok, népszavazások, televíziós műsorok és a végén egy nagy semmi. Sőt, mi történt valójában? Magyarországon javult

Régi-új szabály éledt fel a rendelőkben: ha ez nincs nálad, el se jutsz az orvosig

Egyre több helyen be engednek az orvosi rendelőkbe enélkül.

Közel olyan veszélyes, mint az azbeszt, mégis sok lakást ezzel szigetelnek: fibrózist és tüdőrákot is okozhat

A hazai építkezések egyik legnépszerűbb anyagát már több helyen betiltották.

Orbán Viktor: Vége van

Orbán Viktor szerint az EU egy tolvonással megszünteti az egyhangúság követelményét a befagyasztott orosz vagyon ügyében, ezzel megszűnik a jogállamiság; Magyarország tiltakozik, és a jogszerű állapot helyreállí

Leitatta 11 éves kislányát egy anya, majd közösült előtte a párjával, és végignézte, hogyan erőszakolja meg gyermekét a férfi

A horrorszülők megpróbálták bevonni a gyermeket is a szexjátékukba, majd döbbenetes dolgokra kényszerítették. Megszületett a jogerős ítélet. Csak erős idegzetűeknek!

Elképesztő szabályt hozott be Pintér Sándor az alkalmazottaira, elmondta az okát is a rendkívüli intézkedésnek

Pintér Sándor belügyminiszter nyilatkozott: különleges szabályt vezetett be a beosztottaknak, ami nagy vitát indított.

Elfogtak tíz buszvezetőt, illetve jegyellenőrt

Vesztegetés miatt indult eljárás ellenük. Két főt őrizetbe vettek.

Különös dolgokat fedeztek fel Vitályos Eszter testén, döbbenetes ami leszűrhetünk a fura jelekből

A videó felkavarta a közösségi médiát, a nézők hevesen reagáltak, és egymásnak feszülő vélemények árasztották el a kommentszekciót.

A három leggyorsabb daganat

A daganatos betegségek hazánkban évente több mint 30 000 ember haláláért felelősek. Az elmúlt évtizedekben számos ráktípus túlélési arányai javultak az orvostudomány fejlődésének köszönhetően, azonban a kü

Botrány Lázár János fórumán: szociopatának és f..pörgettyűnek nevezték a minisztert

Lázár János építési és közlekedési miniszter Hajdúszoboszlóra látogatott a Lázárinfónak következő állomásaként. A fórumon megjelent egy korábbi fórum “régi ismerőse”, és kisebb botrányt okozott.

0